Dag 3 San Francisco

19 juni 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 3

Afstand: 15 km in de stad

San Francisco

We hebben weer heerlijk geslapen in ons hotel vannacht, super kamers en een ruime badkamer. In hetzelfde tentje, Cozys Cafe, weer een lekker ontbijtje gehad en vervolgens een stukje gelopen naar Hertz in Masonstreet om onze auto voor de komende weken op te halen. Toch een beetje spannend aangezien je niet helemaal weet wat voor een auto je krijgt. Met boeken kies je een categorie maar niet precies welke. Bij Hertz ging het super voorspoedig, we konden zelfs het navigatiesysteem upgraden naar 1 met telefoon en wifi hotspot punt zodat we altijd internet hebben. Vervolgens met de sleutel naar de 3e etage, een keer klikken op de sleutel en kwamen uit bij een super mooie auto. Een Ford Expedition, uit 2018 of 2019, leren bekleding, super de luxe.

Gelijk maar even testen door te rijden naar de Painted Ladies, waren we nog niet geweest en stond nog wel op ons to do lijstje. Eenmaal aangekomen door het drukke verkeer viel het toch wat tegen, een mooi gazon met uitzicht op de gekleurde huizen die zo bekend zijn. Verder niet veel te zien of te beleven, maar toch gezien! Bij Twin Peaks zou een mooi uitzichtpunt zijn over de stad, dus hup weer de auto in en gas erop een heel eind omhoog. Eenmaal aangekomen de hele stad in de wolken, niks te zien helaas. Dit gebeurt heel veel in de stad, dus toch blij dat we gister wel de Golden Gate Bridge goed hebben kunnen zien. Snel door gereden naar Pier 33 want we moeten met de boot mee naar Alcatraz, het eiland met de gevangenis voor San Fransisco.

Wat bijzonder om op het eiland te zijn wat zo bekend is en wat altijd een gevangenis is geweest voor de meest zware criminelen waaronder Al Capone. We hebben in het cellencomplex een audiotour gedaan, waar je dmv een koptelefoon in het Nederlands door de gevangenis wordt geleidt en veel informatie krijgt over hoe het leven daar moet zijn geweest. Het zijn diverse gangen, met aan elke kant 1 persoonscellen en 3 etages hoog.  Een gemiddelde cel is daar 1.5 meter breed, 3 meter diep en 2 meter hoog waarin een tafel, stoel, toilet en bed staat. Wat super klein. 1 gang, met maar aan 1 kant cellen, was bestemd voor de zwaarste criminelen, de cellen waren iets groter dan de andere maar het verschrikkelijke hiervan was dat de andere wand een buitenwand was waardoor de wind gewoon naar binnen kwam, heel koud. Daarnaast hadden zij door wat raampjes uitzicht op de skyline van San Francisco: voor hun het vrije leven. Extra moeilijk dus. Wat super indrukwekkend allemaal om te horen en zien. Er hing een bordje waarop stond: Wanneer je je niet gedraagt, moet je naar de gevangenis. Wanneer je je daar niet gedraagt, moet je naar Alcatraz. Dat zegt dus wel genoeg over het soort mensen die hier zaten.

Eenmaal aangekomen op het vaste land hebben we nog even een terrasje gedaan op Pier 39, even rondgekeken in museum Believe it or Not en vervolgens heerlijk gegeten bij Applebees. We zijn met de auto naar ons hotel gereden waarbij vlakbij een Public Parking is, waar we de auto voor vannacht kunnen laten.

Met een heerlijk zonnetje vandaag, wel een fris windje, 18 graden ongeveer, hebben we weer een super dag gehad. Wat een beleving weer.

20190618_19170720190618_19571120190618_19533320190618_22105620190618_22364520190618_23043720190618_23125020190618_23224820190618_23142120190618_235309IMG-20190619-WA000020190619_00440820190619_00464020190618_23021120190619_051431

1. Aletta Koster:
    19 juni 2019
    Wat een belevenis!. Leuk om je verhalen te lezen.
    Groeten aan allemaal en ook vandaag een fijne dag!
  2. Mettine:
    20 juni 2019