Dag 2 San Francisco

18 juni 2019 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Dag 2

Afstand: 0 km met de auto, maar heel veel km in de benen ;)

San Francisco

Na een heerlijke nacht slapen hebben we aan de overkant van ons hotel ontbeten in een heel klein tentje maar met heerlijke eggs, bacon en bread. Hier kunnen we wel even op vooruit dus gelijk weer de route gewandeld naar Pier 45. Hier kunnen we de vouchers voor de hop on hop off bus en de tour naar Alcatraz omwisselen voor tickets. Deze bus rijdt door heel San Fransisco en heeft 20 stops waar je steeds uit kan stappen en vervolgens weer mee kan rijden naar de volgende. Ondertussen krijg je oortjes waardoor je veelte weten komt over de stad. Het is natuurlijk heel toeristisch maar het is super,je komt veel te weten, kan rustig alles bekijken zonder te moeten letten op het drukke verkeer. Zo zien we ook gelijk de diversiteit van de stad; oude maar ook hele hoge gebouwen, veel hoogte verschillen, mooie parken midden in de stad, maar ook de stad zoals bekend van tv. Op de kaart zagen we dat we er bijna waren en ineens verschijnt daar dan ook de mooie grote rode Golde Gate Bridge. Met de bus gaan we er overheen,super mooie uitzichten zowel boven de rode brug, links de oceaan, rechts het uitzicht op Alcatraz maar ook heel koud en enorm veel wind. Aan het einde keert de bus waar je nog een mooi gezicht heb op de stad en de brug. Wanneer we terug komen van de brug stappen wij bij de eerst volgende stop uit. We hebben een mooi plekje gezien om de brug van een afstandje nog even goed te bekijken. Wanneer we er naar toe lopen, komen we door het Palace of Fine Arts. Enorm groot met een mooie vijver eromheen. Als we nog iets doorlopen komen we aan bij het water met op links de brug die goed te zien is (geen laag hangende bewolking wat vaak het geval is) en op rechts het eiland met Alcatraz de gevangenis waar we morgen naar toe gaan. Wat super mooi en lijkt bijna nep; alsof het schilderij is.  Na veel foto's gemaakt te hebben, lopen we terug naar de busstop en stappen vervolgens uit in China Town. Het is inderdaad allemaal chinees maar niet echt ons ding. We eten nog even noodles bij de Chinees en gaan vervolgens met de bus terug naar Pier 33. Hier nog even kijken waar we morgen precies moeten zijn voor de tour.

We hebben ook kaartjes gekregen voor Madame Toussauds die op deze straat zit, dus gelijk maar even gebruik van gemaakt. Heel veel bekende sterren gezien zoals Jackie Chann, Abraham Lincoln, Obama, George Clooney en ga zo maar door. Lekker een broodje gegeten bij, jawel, de grote M:) en vervolgens het hele stuk teruggelopen naar het hotel bij gebrek aan taxis. Wat een klim en wat een eind... pff...

Na weer een super dag met gelukkig veel beter weer, zon en rond 18/20 graden, gaan we lekker slapen.

IMG-20190618-WA0012IMG-20190618-WA0004IMG-20190618-WA0014IMG-20190618-WA0021IMG-20190618-WA0019IMG-20190618-WA000320190617_23061120190617_22452520190618_00115620190618_001507

DSC_0225DSC_0300DSC_0032DSC_0030

1. Wendy:
    18 juni 2019
    Jaloers! Het ziet er super mooi uit! Veel plezier nog :)
  2. Aletta Koster:
    18 juni 2019
    Wat leuk om op deze manier te zien en te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Prachtig!. Fijne dag en tot de volgende keer.
  3. Mettine:
    Gaaf hoor! Veel plezier!
  4. Tygo Mulder:
    Heeeel leuk 😃😃😃
  5. Annette:
    18 juni 2019
    Hey Fam... lekker aan het genieten! We houden jullie in de gaten:)
    Liefs de muldertjes❤️
  6. Monique en Gerwin:
    18 juni 2019
    Ziet er erg mooi uit allemaal zeg!! Super gaaf! Fijn om jullie zo te volgen!!♡♡
  7. Gerlinde:
    19 juni 2019
    Ziet er allemaal geweldig uit! Veel plezier verder!